Izglītība
Viesi no projekta partnervalstīm tiekas ar Jūrmalas domes pārstāvjiem

Jūrmalā 15. novembrī viesojās pārstāvji no Spānijas, Itālijas un Čehijas izglītības iestādēm, lai iepazītos ar iekļaujošu mācību procesu Jūrmalas Vaivaru pamatskolā un skolas pieredzi iekļaujošas izglītības nodrošināšanā.

Tikšanās Jūrmalā tika rīkota Eiropas Savienības “Erasmus+” skolu partnerības projektā, ko īsteno Jūrmalas Vaivaru pamatskola sadarbībā ar iekļaujošām izglītības iestādēm no Čehijas, Itālijas un Spānijas.

Viesi no projekta partnervalstīm apmeklēja Jūrmalas valstspilsētas administrāciju, kur tikās ar Jūrmalas domes priekšsēdētāju Ritu Sproģi, Izglītības, jaunatnes un sporta komitejas priekšsēdētāju Irēnu Kausinieci, Jūrmalas Izglītības pārvaldes vadītāju Edgaru Bērziņu, Jūrmalas Vaivaru pamatskolas direktori Inesi Kārkliņu un skolu partnerības projekta koordinatori Beāti Balandīnu.

Tikšanās laikā tika apspriesti jautājumi, kas saistīti ar iekļaujošas izglītības konceptu Jūrmalā, Latvijā un starptautiskā mērogā. Raisījās diskusijas par iekļaujošu sabiedrību un iekļaujošu skolu darbības nozīmīgumu. Viesi apmeklēja arī Jūrmalas muzeju, kur iepazinās ar muzejpedagoģijas nodarbībām, viesojās Majoru vidusskolā, apmeklēja Jūrmalas Centrālo bibliotēku, Jūrmalas Mūzikas vidusskolu un Jūrmalas Mākslas skolu.

Tikšanās tika pārrunātas turpmākas sadarbības iespējas iekļaujošas izglītības attīstīšanai.

Tā kā pieaug skolēnu skaits, kuriem ir dažādi mācību izaicinājumi, tad projekta vizītes laikā iezīmējās vairāki aktuāli jautājumi, uz kuriem atbildes jārod tuvākajā laikā: vai pedagogi un izglītības iestāžu vadības komandas ir gatavas strādāt ar ikvienu skolēnu, arī ar skolēniem, kuriem ir redzes vai dzirdes traucējumi; kā parūpēties par to, lai vispārizglītojošo skolu, kā arī mūzikas un mākslas skolu pedagogi tiktu nodrošināti ar nepieciešamajām zināšanām un materiāltehnisko atbalstu, lai kvalitatīva izglītība un tās pēctecība būtu norma ikvienam skolēnam; kā izglītot sabiedrību par iekļaujošu skolu nozīmīgumu un ieguldījumu skolēnu nākotnē, lai mazinātu līdz šim radušos maldīgos priekšstatus?

Projekta mērķis ir izveidot ilgtermiņa sadarbību starp iekļaujošām skolām Eiropas Savienības dalībvalstīs Latvijā, Spānijā, Itālijā un Čehijā, nodrošināt dalībvalstu pieredzes apmaiņu, lai apgūtu metodes, kas palīdzētu pedagogiem, izglītības iestāžu vadībai, kā arī skolēniem un viņu ģimenēm nodrošināt kvalitatīvu izglītības pēctecību arī pēc pamatizglītības ieguves.

Projekts “Iekļaušana un pēctecība izglītībā (Labās prakses piemēri iekļaujošas izglītības turpināšanai pēc pamatizglītības iegūšanas)” / “Inclusion and continuity in education (The best practice of continuing inclusive education after primary school)” tiek īstenots no 2023. gada 1. septembra līdz 2025. gada 31. augustam; projekta Nr.: 2023-1-LV01-KA210-SCH-000165359.

Erasmus logo